مزایای استفاده از لاینرها

    خاصیت کشسانی و نرم بودن لاینرها سبب می شود تا حداکثر تماس و فیتینگ بین استامپ و لاینر ایجاد شود. این خاصیت باعث می شود خلاء یا مکش بین استامپ و لاینر ایجاد گردیده و با استفاده از همین خاصیت تعلیق پروتز روی استامپ توسط پین شاتل لاک یارینگ sealing به نحو بسیار خوبی برای مددجو فراهم شود.
    با استفاده از لاینرها نیاز به ایجاد گریپ فوق کندیلی بیش از حد معمول یا بکار بردن هر نوع بند یا اسلیو در پروتزهای زیر زانو، سرزانو و بالای زانو جهت تعلیق پروتز روی استامپ مرتفع می شود. این امر باعث به حداقل رسیدن حرکت پیستونی بین استمپ و سوکت سخت می شود و مددجو وزن پروتز را زیاد حس نمی کند.
    لاینرها به عنوان پوست دوم استمپ تلقی می شود که خود باعث جلوگیری از سایش بین سوکت و استمپ می شود. لاینرها برای استمپ های آتروفی شده و استخوانی و استمپ افراد دیابتیک که مستعد زخم شدن هستند مناسب و استفاده از آنها تاکید می شود.
    به لحاظ داشتن ماهیت فشارپذیری و کشسانی بالای ساختمان فیزیکی  لاینرها سبب می شود تا فضای مناسب برای نقاط برجسته استخوانی استمپ فراهم گردیده و باعث تخفیف شوک های نیروی عکس العمل وزن مددجو بین استمپ و سوکت سخت می شود. این خاصیت در لاینرهای پلی یورتان یا سیلیکونی با ضخامت 6 میلیمتر به خوبی مشهود است.
    لاینرها جایگزین مناسبی برای انواع جوراب ها و پلی فوم های موجود در بازار  هستند که  با استفاده از لاینرها احتمال ایجاد آلرژی پوستی کاهش می یابد.